UITGEVERIJ: Clavis Uitgeverij
FORMAT: Hardcover

GENRE: YA Thriller
GOODREADS RATING: 4.13

TRIGGERS: Manipulatie, ongewenste aanrakingen, dealen van drugs

BLURB
De zeventienjarige Ivy Maron heeft één grote droom: modeontwerpster worden. Ze zit op de modevakschool en werkt hard aan haar toekomst. Met al dat schoolwerk en haar nieuwe vriend Sander heeft Ivy nog weinig tijd voor haar beste vriendinnen Kim en Marsha. Sander noemt Ivy’s vriendinnen kinderachtig en vindt dat ze afstand moet nemen. Maar Kim en Marsha maken zich zorgen om Ivy. Wat weet ze eigenlijk over Sander? Niet veel, zo blijkt. En wat ze over hem weet, durft Ivy niet met haar vriendinnen te delen …

GOODREADSAMAZON.DEBOL.COMSTANDAARD BOEKHANDEL
Maar bestel toch maar liever bij je lokale boekenwinkel!

Standaard

Ik weet het, ik weet het. Het is weer een tijdje geleden sinds ik een Nederlandstalig boek las en daar ook een recensie voor schreef. De belangrijkste reden is eigenlijk dat ik volop mijn eigen Engelse boeken aan het lezen ben. En het zijn er enórm veel. Maar omdat ik echt wel meer tijd wil vrijmaken voor boeken van Nederlandse en Vlaamse bodem, ga ik vanaf nu een nieuwe poging doen! En we beginnen met het recentste boek van Chinouk Thijssen!

The good

Het moet gezegd: ik ben helemaal niet het doelpubliek voor dit boek. Het is voor jongvolwassenen geschreven en met mijn bijna-28 hoor ik daar niet echt bij. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat ik onmiddellijk doorhad hoe de vork in de steel zat, maar ik vond dat helemaal niet erg! Als je vaak zulke boeken leest, kan het ook zijn dat jij alles snel doorhebt. Niks mis mee, toch? Helemaal niet! Integendeel. Daardoor heb ik nog meer genoten van de ‘reis ernaartoe’, om het zo maar te zeggen.

De verschillende gebeurtenissen hebben me het hele boek door vastgehouden. Ik wou gewoon niet stoppen met lezen. Ik wou weten hoe Ivy zou omgaan met Sander, met zijn vragen, met de dingen die haar vriendinnen duidelijk probeerden maken. En dan bovenop nog eens de struggles die tussen haar ouders speelden! Het was veel en het was heftig, maar dat zorgde er net voor dat ik wou blijven lezen.

Hoewel ik nog niet alle boeken van Chinouk gelezen heb, ben ik benieuwd of de aanwezigheid van ‘iets creatiefs’ een element is dat haar boeken kenmerkt. De Truth or Dance-trilogie had het dans-aspect, en in dit boek is Ivy gepassioneerd door mode. Het zorgde ervoor dat ze meer werd dan gewoon een meid die iets doormaakte wat anderen hopelijk nooit moeten doormaken.

4.5

Na het lezen van dit boek, ben ik er eigenlijk van overtuigd dat ik in de toekomst Chinouk’s werk automatisch ga preorderen. Het zijn boeken die misschien wat ‘jong’ voor me zijn, maar ik geniet er wel nog steeds van!

Hebben jullie al werk van Chinouk Thijssen gelezen?
Wat vond je ervan?
Zijn er andere Nederlandse / Belgische auteurs die ik zeker moet opzoeken?